Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

ClassicAuto Motor a Sport Classic

Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Historic Kokořínsko 2015: Zima se neptá


10.03.2015

Nedávno jsme vám na tomto místě přinesli naše divácké dojmy z rakouské zimní soutěže, v případě domácí Historic Kokořínsko jsme ale nemohli chybět v roli přímých aktérů populární rally.

Historic Kokořínsko je úvodním podnikem seriálu Historic pro klasická auta vyrobená před rokem 1985. Na rozdíl od následujících soutěží v Krkonoších či Pojizeří jde však
o soutěž zimní, a tedy s jistou pravděpodobností výskytu sněhové pokrývky vozovek. Z podstaty věci tedy vyplývá, že v rámci tuzemských zvyklostí se klání z velké většiny neúčastní žádné „leštěnky“, ale spíše auta, která snesou nějaký ten šrám na karoserii. Velká čest výjimkám, které v letošním ročníku reprezentovaly posádky krásných vozů Jeep Cherokee, Saab 93 nebo Alfa Romeo GTV. Větší část dvaatřicetičlenného startovního pole však tvořily osvědčené stroje domácí provenience, případně západní auta proslulá svojí odolností, což byl i případ našeho Saabu 900.

Dvoudenní soutěž byla rozplánována do tří etap o celkové délce kolem tří set kilometrů, rychlostní průměr byl stanoven do 40 km/h. Chléb se lámal v měřených úsecích, které musely posádky zdolat vždy dvakrát v co možná nejtotožnějším čase. Romantická krajina Kokořínska vypadala idylicky, když však došlo na uklouzaný sníh ve stoupání či klesání, byli jsme s našimi letními pneumatikami doslova namydlení – zejména sjezdy byly opravdu adrenalinové. Takové trestuhodné podcenění zimních podmínek se zkrátka nevyplácí, a tak jsme byli rádi, že jsme se udrželi na ještě relativně lichotivém 22. místě, kolegové Ondra Kroutil s Františkem Vahalou jedoucí s Fordem Granada dopadli o jedenáct míst lépe.


Pořadatele v čele s Alešem Hodoušem musíme pochválit za takřka bezchybnou organizaci, zajímavý výběr trasy i některé úmyslně zrádné momenty v průběhu soutěže – například zdánlivě jednoduché hádanky v itineráři nebo zařazení přestávky na vynikající občerstvení ve stylové kavárně, které stálo nejednu ukolébanou posádku včasný příjezd do časové kontroly. Celkově povedené soutěži by jistě slušelo početnější startovní pole (o osm aut méně než loni) nebo drsnější zimní podmínky. Na druhou stranu, ani v těch stávajících jsme se na rozbitých silnicích třetí třídy rozhodně nenudili, „salonní” závodníky uvyklé hladkému asfaltu a noblesnímu zázemí letních setinových rallye sem však budete lákat těžko.

Vavříny za celkové vítězství si nakonec po lítém boji odnesla dvojice Mráz/Zemanová se Škodou 100 a 150 trestnými body, druzí skončili Kroutil/Nagy s Fiatem 128 (454) a stupínek vítězů obsadil vůz Mini GT posádky Kašpar/Janáková, která shromáždila bodů 500.

Nahoru

Komentáře