Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

ClassicAuto Motor a Sport Classic

Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Exot: Ferrari 512S Berlinetta z roku 1969


08.10.2014

Máte dojem, že Ferrari z šedesátých let jsou výhradně klasická kupé s motorem vpředu ve stylu 250 GTO nebo Daytony? Není to tak úplně pravda, jak se můžete přesvědčit na delikátních snímcích kolegů z magazínu Classic driver.

Filippo Sapino se pravděppodobně nejvíce porslavil svým více než třicetiletým působením u společnosti Ghia. Ovšem mezi jeho nejpozoruhodnější projekty patřil návrh modelu Ferrari 512S Berlinetta Speciale, který vytvořil v rámci svého kratičkého působení u značky Pininfarina na konci 60.let.

Koncept typu 512S Berlinetta Speciale byl oficiálně představen během turínského autosalónu v roce 1969 a v jeho návštěvnících zanechal silný dojem - šokoval je i mátl ve stejné míře. Šokující faktor způsobila skutečnost, že se jednalo o vůbec první model Ferrari s klínovým tvarem karosérie, neboli "hranatého tvaru" který začal být velmi populární v druhé polovině 60.let. Matoucí dojem vyvolával údaj "512S" v názvu, neboť avizovaný pětilitrový motor V12 byste pod skořápkou téhle luxusně vypadající lastury hledali jen marně.

Nenašli byste tam ani dvanáctiválcový třílitr, ačkoli podvozek Specile patřil jednomu z legendárních závodních modelů Ferrrari 312P (Podvozek typ #0868), který byl poškozen při závodech na 1000Km v Monze. Motor měl ve skutečnosti pocházet z jiného závodního modelu - a to Ferrrari 612 Can-Am, ovšem smutnou skutečností byl fakt, že se vlastně jednalo o prázdný obal, což vysvětluje proč musel tuto krásku na její rande s fotografem z magazínu Classic Driver na jeden z vrcholků nad italským Como "doprovázet" těžkotonážní bagr. Bez ohledu na výše zmíněné skutečnosti, vytěžil Sapino svým designem z ultranízkého podvozku maximum tím, že vizáž modelu obohatil o některé ne zcela ortodoxní prvky, aby alespon vizualne promenil statickou formu vozu v model připomínající nadzvukový letoun.

 

 

 

 

Nahoru

Komentáře