Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

ClassicAuto Motor a Sport Classic

Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

South Bohemia Classic: Jihočeské setiny


08.09.2014

O minulém víkendu se v malebné jihočeské krajině konala druhá z jediných dvou českých setinových rally a my jsme u toho jako jeden z hlavních partnerů samozřejmě nemohli chybět - pochopitelně za volantem. 

Kdo by si snad náhodou myslel, že tuzemská vetránská soutěž musí být nutně přehlídkou ztraceného času stráveného prostoji, okukováním aut, která už dávno znáte nebo blouděním při studiu zmatečného itineráře, byl by příjemně překvapen účastí v setinové South Bohemia Classic (SBC).

Soutěž, která je založena na stejném principu, jako náš setinový pionýr Carlsbad Classic, rozbila svůj hlavní stan v Dolní Vltavici na břehu Lipenské vodní nádrže. V kategorii Classic (veteráni do roku 1985) se na start postavilo jedenašedesát aut, kategorie Exclusive (nebo spíše neoclassic) čítala sedmnáct startujících s vozy jako Honda NSX, Maserati Gran Turismo nebo Toyota Corolla AE86. Jel se také dámský pohár, nebo soutěž vozů Maserati a nechybělo ani rozdělení na soutěžící s mechanickými a digitálními stopkami.

Páteční entré obstarala hutná přeháňka, pak už ale mohli dvoučlenné posádky nasednout do svých strojů a z českokrumlovského náměstí dle šipkového itineráře odstartovat vstříc 125 kilometrů dlouhému nočnímu dobrodružství na jihočeských silnicích a silničkách. V rámci trasy vedoucí mimo jiné přes České Budějovice, Zlatou Korunu nebo Hlubokou bylo naplánováno i několik testů přesnosti, jejichž výsledky jsou hlavním hybatelem výsledného umístění v soutěži. Jde vždy o krátké měřené úseky, jejichž délka nebývá větší než 300 metrů. Vaším úkolem je projet vytyčenou trať v čase co nejbližším tomu předem pevně stanovenému ve vteřinách, přičemž dosažená odchylka se měří na setiny - odtud přívlastek soutěže. Za každou setinu mimo limit dostáváte jeden trestný bod, pokud se "seknete" o více než pět vteřin, je to vždy za pět set. Aby situace nebyla tak jednoduchá, organizátoři pravidelně vkládají několik tajných testů nevyznačených předem v itineráři, dopředu pouze znáte jejich délku a určený časový limit na projetí, nikoliv však jejich výskyt. Vlhkou páteční noc jsme si tedy v našem anglickém roadsteru Triumph TR6 opravdu užili - zvláště poté, co se nám zasekly mechanické stopky ze čtyřicátých let.       

Sobotní etapa měřící okolo 250 kilometrů přinesla méně náročnou navigaci, krásné počasí a nádhernou vyhlídkovou trasu, která závodníky postupně zavedla do Novohradských hor, na Třeboňsko, Kaplicko a zpět k Lipnu. Některé posádky bohužel laborovaly s neposlušnou technikou, takže další klání bylo ochuzeno o vozy BMW 3.0 CSL nebo vzácnou Lancii Aurelia GT. I tak ale byla ale trať soutěže obsypána nečekaně velkým počtem mávajících diváků, což jistě potěšilo organizátory i samotné účastníky. Vítěztsví v kategorii Classic nakonec uzmula posádka rodiny Fialových s Austinem Healey 100/4, mezi novějšími vozy zvítězili manželé Pavlíčkovi s Hondou NSX, kolega František Vahala s Petrem Bačou obsadili s jejich "hachi" druhou příčku. Naše TR6 se musela spokojit alespoň s vítězstvím v jednom z tajných testů.

Celá akce zasluhuje pochvalu za bezchybnou organizaci, perefektní zázemí i pohodovou atmosféru podpořenou vydařeným počasím. Už teď se těšíme na další ročník!

Nahoru

Komentáře