Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

ClassicAuto Motor a Sport Classic

Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ve Volyni na koupališti...


20.08.2014

V sobotu 26. 7. 2014 se konal již sedmý ročník setkání historických vozidel ve Volyni v prostoru letního koupaliště.

Jestliže se alespoň trochu zajímáte o srazy historické techniky, již víte, že máte možnost okusit pasivně, v roli diváka či spolupořadatele, či aktivně, v roli účastníka, různé druhy srazů. Jedná se např. o velké setinové rally, kdy je zapotřebí pořídit si hodně přesné hodinky na měření projíždějících úseků a ve většině případů potřebujete parťáka, který se vám bude starat právě o čas a pořádně vás hecovat. Další možností jsou srazy, kde účast zvládnete i bez co-pilota i když o to větší je to fuška a o bezpečnosti ani nemluvě. Jedná se o orientační závody, kde vyfasujete itinerář cesty popř. i s úkoly a na trati musíte být velmi obezřetní, aby vám některý úkol neufrnkl před nosem. Možností jsou také srazy, které nejvíce má ráda má přítelkyně. Srazy, kde hlavní kratochvílí je spanilá jízda podle předem určené trasy. Zde nejste úkolováni, ani nemáte kontrolované časy, jediným úkolem je v klidu si užít cestu, namontovat si úsměv na celý den, mávat kolemjdoucím a nervy schovat za zadní sedadla. Pro někoho možná nuda, pro mě pohoda. Takže tento rok volba padla na 7.Setkání historických vozidel ve Volyni.

 V sobotu 26.7.2014 se konal již sedmý ročník setkání historických vozidel ve Volyni v prostoru letního koupaliště. Setkání uspořádalo VCC Strakonice, které má za sebou 34 let svého působení. Věděl jsem od známých, že jsou tato setkání oblíbená, a když se řekne hodně oblíbená, tak znamená, že si v tyto dny udělá čas nejeden fanda historické techniky. Údajně se jedná o kratochvíli, která zaměstná na dlouhé hodiny jak vaše děti, tak i vaše manžely. Pěkně vše na vlastní kůži. V pátek k večeru jsme s přítelkyní zabalili stan, nacpali malého Fiátka 600D 1965 až po střechu bagáží, na zadní sedadlo kámoše freťáka Dárwina, který nemůže u žádného srazu chybět a vyjeli vstříc 60 km vzdálené Volyni. Cesta uběhla bez potíží, Fiátek si to po okreskách ševelil a se zapadajícím sluncem jsme vjeli do areálu letní plovárny, kde nás přivítala zaparkovaná flotila různobarevných Felicií a rozjaření piloti veteránů. Našli jsme si místo na stavbu stanu a začali si se svými sousedy navzájem plácat po ramenou a pochvalovat naše plechové milenky. Sousedy jsme měli vskutku na úrovni, fantomasův Citroen DS v černé barvě, závodní Volvo, Škodu Felicii a dvě ČZ Rikši, které se na spánek proměnili v pojízdný stan. S úderem osmé ranní hodiny započal veteránský rej. Nejprve jen tak po lehounku přijížděli první nedočkavci. Jakmile však utekla první hodina a slunce ohlásilo příchod velmi pěkného dne, na louce u plovárny se začala štosovat legenda vedle legendy, automobily, motocykly, tříkolky. Z řad automobilů se jednalo o zajímavý mix, kde vévodila, stejně jako u motocyklů, česká výroba. Většinu strojů byste dříve měli šanci potkat na československých silnicích, ale nyní se jednalo o výjimečné setkání minulých časů a já už začínal tušit, že se mi ve Volyni bude líbit. Na programu byla jak rozprava účastníků, tak spanilá jízda, která čítala 75 km s devadesáti minutovou přestávkou v Prachaticích. Na závěr dne byla přichystána bohatá tombola, která byla velice štědrá. I když jsem na první cenu nadějně hleděl očima dokořán a hypnotizoval pořadatele a barevné papírky, pionýra jsem si neodvezl. Útěchou mi byla alespoň poukázka na zmrzliny a dobré lázeňské oplatky. S mým štěstím jsem si z plesových tombol vždy odnášel jen prázdnou peněženku a bolehlav. Zajímavé bylo sledovat výherce jízdního kola, který špekuloval, jak výhru naložil do Jaguaru E type a nebo výherce prádelního sušáku. Ti svoji trofej umístili na zadní sedadla kabrioletu MG a s klidným výrazem odjeli ze setkání.

S organizací celého dne pomáhali jak dobrovolníci z řad strakonického klubu, kteří byli páni situace na silnici, ale také členové klubu historických vozidel Křenovice. Pod jejich rukama vznikaly pamětní listy. Celý den byl bezvadně přichystaný. Sedmého setkání se zúčastnilo 206 vozidel, z toho bylo 40 vozidel členů veterán klubu Strakonice. Vítězné kategorie byly následující. Vítěz soutěže elegance, Škoda RTO 1967, krásně zrenovovaný autobus, který projel celou trasu odpolední spanilé jízdy bez sebemenšího klopýtnutí. Nejstarší motocykl byl BSA 350 r.v. 1925, nejstarší automobil - Praga Piccolo r.v. 1933, nejhezčí tříkolka - ČZ 175 Rikša, která na své korbičce vezla stylově historický bicykl ČZ. Nejvzdálenější účastníci byla zvolena parta Škodováků z Vysokého Mýta, kteří jsou pravidelnými účastníky volyňského srazu. Je až neuvěřitelné jak se 7.setkání historických vozidel vydařilo. Počasí hrálo celý den pořadatelům do noty, stejně jako nadšení všech přítomných.  Za sebe jen krátké rozloučení, dá-li ten nahoře mému Fiátku odhodlání se zúčastnit, rádi příští rok přijedeme.   

 

P.S: A ten smažák s malinovkou si v místní restauraci dám zas. Člověk se musí posilnit, až si bude vyzvedávat první cenu.

Nahoru

Komentáře