Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

ClassicAuto Motor a Sport Classic

Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Šest tipů na veterány s rostoucí hodnotou


11.08.2014

Koupě veterána je z pohledu investičního často tak trochu sázkou do loterie. Přinášíme vám výběr šesti klasiků, s nimiž byste určitě neměli šlápnout vedle.

Alfa Romeo Montreal 

Nevšední osmiválec z Milána se dosud trží tak trochu mimo hlavní proud vášně jménem Alfa Romeo. Právě proto však zájem o něj v poslední době povážlivě stoupá a navíc - příliš mnoho zachovalých kousků už po světě nejezdí. Aktuálně je stále šance pořídit slušný Montreal za cenu do milionu korun.

 

BMW Z1

První z bavorských "zetek" se stalo legendou už v době svého vzniku, jednička je ale svým způsobem stále nedoceněným autem. Pohledný roadster vyráběný v letech 1988-1991 proslul zasouvacími dveřmi a především vynikajícími jízdními vlastnostmi podpořenými klasickým řadovým šestiválcem o výkonu 170 koní. Vzniklo jen 8000 exemplářů, zachovalý kousek má dnes hodnotu zhruba 850 000 Kč a stále roste.

Lotus Esprit S1


Klasické dílko zakladatele Lotusu Colina Chapmana s mimořádně nízkou klínovitou karoserií od Giugiara se vyrábělo dlouhé roky, zachovalých Espritů z prvních let výroby však rapidně ubývá a rychle stoupají na ceně. Zvláště ceněným strojem je model S1 vzniklý pouze v sedmi stech kusech. Zachovalý supersport se středovou koncepcí neseženete za méně než 700 000 Kč, žhavým tipem je též první generace Espritu Turbo.

Porsche 968 CS

Následník modelu 944 nebyl obchodně příliš úspěšným modelem, to ale nic nemění na tom, že šlo o technicky velmi vyspělý a rychlý vůz. Poohlédněte se po vzácných a ještě výkonnějších modelech Club Sport, kterých bylo vyrobeno pouze 1538 kusů - právě jejich cena bude z nynějších 700 000 korun za pěkný kousek rychle stoupat.

Jaguar XJS


115 330 vyrobených kusů klasického jaguářího kupé by mohlo svádět ke škatulkování XJS mezi nezajímavé youngtimery. Není to ale tak úplně pravda, neboť právě tento nástupce modelu E-Type zaznamenal za poslední dva roky až 30% nárůst hodnoty. Tajným tipem je vzácná kombinace dvanáctiválce s pětistupňovým manuálem, již v letech 1975-1979 vzniklo pouhých 352 kusů, smysl dává také cabrio s motorem 3,6 litru.

Ferrari 400/412

Ke štěstí prozíravých sběratelů se stále najde dostatek horkokrevných a lehkovážných obdivovateů značky z Maranella, kteří čtyřmístná "gétéčka" pod kapotou nepovažují za pravá Ferrari. Čtyřstovka sice není takovým kalibrem, jako slavné modely z padesátých a šedesátých let, její cena však bude čím dál strměji stoupat. Slušný kousek z počátku osmdesátých let nyní pořídíte za 800 000 korun, což je na dvanáctiválcové Ferrari vynikající nabídka.

Nahoru

Komentáře