Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

ClassicAuto Motor a Sport Classic

Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

18 veteránů pro začátečníky


27.06.2014

Přemýšlíte, jak co nejefektivnějin proniknout na veteránskou scénu s vlastním autem? Připravili jsme pro vás osmnáct tipů na perspektivní oldtimery i youngtimery, se kterými byste neměli šlápnout vedle.

Alfa Romeo Alfetta GT

Není za každou cenu nutné invetstovat peníze do žádaných a tím často předražených alfáckých klasik typu Spider, Bertone Coupé nebo Giulia. V roce 1974 přišel na trh model Alfetta s koncepcí transaxle a osvědčenou mechanikou. Počínaje rokem 1980 bylo vynecháno jméno Alfetta a kupé bylo dodáváno jako GTV 2.0 a GTV 6 2.5. Ceny za zachovalé kousky se pohybují od 7500 euro výše.

 

Austin-Healey Sprite

Malý anglický roadster z roku 1961, který se velmi podobá konkurenčnímu MG Midget je tou správnou vstupenkou mezi majitele klasických anglických roadsterů, oproti MG je ale značně originálnější. Taky zde platí, že ceny za solidní model se pohybují okolo 7500 euro.

Renault 16

Ve své době revoluční rodinný vůz s výklopnou zadní stěnou a dvouprostorovou koncepcí karoserie, který se v omezeném množství dostal i na československý trh. Auto roku 1965 vyráběné plných patnáct let je k mání od 2000 eur.

Mini

Kultovního britského knedlíku se vyrobilo takové množství, že v našem výčtu nemůže chybět. Progresivní vůz se přes četné snahy jej nahraadit vyráběl v předlouhém časovém období let 1959-2001. Nejcennější jsou pochopitelně ostré modely Cooper, chybu ale neuděláte ani s "obyčejným" provedením z období 1984-1992 v cenách od 5000 euro.

Ford Capri III

Model Capri byl sice ve výrobě už od konce šedesátých let, nejvděčnejší jsou ale "čtyřoké" modely po zdařilém faceliftu z roku 1978, které se mimo jiné proslavily i coby služební vozy britských Profesionálů z CI5. Ceny začínají od 4800 euro za slušné kousky v originálním stavu.

MG-B

Klasický anglický roadster je nesmírně oblíbenou volbou začínajících veteránistů. Spolehnout se můžete na jednoduchou a bytelnou mechaniku stejně jako snadnou dostupnost náhradních dílů. Ceny pěkného auta vyráběného v letech 1965-1980 začínají od 12 000 euro.

 

Ford Mustang

Americkou klasiku není třeba více představovat. Váš zájem by se ale každopádně měl točit kolem vozů první generace vyráběné v letech 1964-1968. Zejména hodnota modelů ze sedmdesátých a osmdesátých let je totiž nesrovnatelně nižší. Pěkné kousky seženete od 20 000 eur.

VW-Porsche 914

Malý sportovní vůz se středovým motorem sice ve své době žádnou díru do světa neudělal zejména kvůli odporu dogmatických příznivců modelu 911, o to větší nárůst ceny ale zaznamenává v posledních letech. Udržovaný dobře jezdící roadster se čtyřválcem VW pořídíte od 16 000 euro.

Peugeot 404

Dokonce i Francouzi vyráběli auta s mocnou ocasní ploutví. Spolehlivý a prostorný čtyřdveřový sedan má nadčasový vzhled šedesátých letn se vyráběl plných patnáct let (1960-1975). Seženete jej v dobrém stavu okolo 5500 euro.

Volkswagen Brouk

Hitlerovský pohrobek si ve druhé polovině 20. století podmanil doslova celý svět, když poslední kousky sjely z výrobní linky v Mexiku až na úsvitu nového tisíciletí. Svoji pozornost zaměřte na v Německu vyrobené vozy z šedesátých a sedmdesátých let, technicky nejdokonalejší jsou typy 1302 a 1303. Ceny za neshnilého brouka pohybují od 2500 euro.

Opel Kadett C

Poslední Kadett se zadním náhonem je ideální příležitostí ke koupi lidového evropského vetrána, jehož cena poroste. Za auto v pěkném stavu zaplatíte okolo 6000 euro.

Mercedes-Benz SL W107

Předlouhých sedmnáct let (1972-1989) trvající výroba prestižního německého kabrioletu z něj dělá lákavou příležitost pro milovníky pohodlné jízdy s nebem nad hlavou. Motory jsou silné a spolehlivé, alternativou je méně četné kupé SLC.

BMW 02

Sportovní sedan z let 1966-1977 slavil ve své době velké úspěchy na závodních tratích, i dnes jej však lze používat pro běžné denní jezdění. Typický je odolnou mechanikou a výbornými jízdními vlastnostmi. Ideálním kompromisem se jeví verze 1802, modely po faceliftu z roku 1973 jsou k mání od 7000 eur za hezký vůz.

Alfa Romeo Spider

Jeden z nejoblíbenějších evropských vetránů - kabrioletů vydržel ve výrobě skoro třicet let. Alfička jee především krásné, ale také rychlé a mechanicky odolné auto. Berte auta z let 1969-1982 s useknutou zádí které jsou, co se ceny a vzhledu týče, ideální volbou. Pěkné kusy seženete za 9000 euro a více.

Volvo Amazon

Extrémně bytelná technika a prostorný interiér dělají z klasického Volva vyráběného v letech 1956-1970 zajímavou alternativu pro zájemce o neotřelého veterána, jakých nepotkáte na každé akci tucty. Hezká auta jsou k mání od 8000 eur.

Fiat 500

Nástupce legendárního modelu Topolino motorizoval poválečnou Itálii a vyráběl se i v mnoha dalších zemích až do roku 1975. Užijte si rozmařilou letní jízdu se stahovací plátěnou střechou!Vozíky ve špičkovém stavu stojí kolem 8000 euro.

Porsche 924

Další zástupce rodu "nechtěných" dětí z Zuffenhausenu. Kupátko s koncepcí transaxle vyráběné v letech 1976-1985 velmi dobře jezdí a jeho výhodou je dostupná koncernová technika i zatím výhodné ceny začínající na 2800 euro za jezdící auta.

Mercedes-Benz W123

Nesmrtelné "piano" vyráběné v letech 1976-1985 koná dosud dobré služby v mnoha rozvojových zemích. Mimořádně odolná mechanika je zárukou milionových kilometrových proběhů - tedy pokud klasika nenecháte shnít. Zvláště zajímavé jsou kombíky značené písmenem T, které v pěkném stavu seženete za 10 000 euro.

Nahoru

Komentáře